باکس باطری پروژه ی گلمکان

برق خورشیدی منزل

برق خورشیدی منزل
1برق خورشیدی منزل:
2در سیستم متصل به شبکه برق تولید شده از انرژی خورشید به شبکه برق سراسری تزریق خواهد شد .
3در حقیقت در این سیستم کاربر برق تولیدی خود را به سازمان انرژی های تجدید ناپذیر و بهره وری انرژی ایران که دولتی است میفروشد .در این روش برق تولید شده پس از تبدیل شدن به وسیله اینورتر مخصوص سیستم های متصل به شبکه وبا استفاده از کنتور های مخصوص به شبکه برق سراسری تزریق خواهد شد.
4دراین حالت کاربر در حقیقت یک نیروگاه کوچک خورشیدی در خانه خود ایجاد نموده است که با توجه به سرمایه و فضا میتواند از یک تا20کیلو وات در خانه نیروگاه احداث نماید.
5با توجه بهاینکه رویکرد این مقاله بر این نوع سیستم ها نیست به همین مقدار توضیح بسنده شده است.
6منفضل از شبکه :در این نوع سیستم برق تولید شده از پنل خورشیدی وارد باطری شده ودر ان ذخیره میگردد.سپس برق ذخیره شده در باطری پس از تبدیل شدن به برق متناوب توسط اینورتر مخصوص سیستم های منفضل از شبکه وارد مدار برق خانه میشود.
7در این روش یک کاربر میتواند همه یا بخشی از برق خانه خود را با استفاده از برق خورشیدی تامیین نماید .
8در ادامه به توضیح سیستم برق خورشیدی منفضل از شبکه و همچنین براورد یک هزینه برای خانه پرداخته میشود .
9برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید
1009913566338 مهندس زهانی
برق خورشیدی منزل
ظهور فتوولتائیک
مقاله زیر یک فایل آموزشی کناره در ضمینه برق خورشیدی از وبسایت های معتبر جهانیست و در مورد :
ظهور فتوولتائیک
صحبت میشود.
فتوولتائیک توانایی تولید برق به روشی تمیز ، ساکت و قابل اطمینان را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. سیستمهای فتوولتائیک از سلولهای فتوولتائیک تشکیل شده اند ، دستگاههایی که انرژی نور را مستقیماً به برق تبدیل می کنند. از آنجا که منبع نور معمولاً خورشید است ، غالباً سلول های خورشیدی نامیده می شوند. کلمه فتوولتائیک از “عکس” به معنی نور و “ولتائیک” آمده است که به تولید برق اشاره دارد.
بنابراین ، فرآیند فتوولتائیک “تولید مستقیم برق از نور خورشید” است. فتوولتائیک را اغلب PV می نامند. سیستم های PV توسط مصرف كنندگانی نصب می شود كه از قبل الكتریسیته از طریق شبكه تأمین می شوند اما می خواهند به طور مستقل تری زندگی كنند یا نگران محیط زیست باشند. برای برخی از برنامه های کاربردی که مقدار کمی برق مورد نیاز است ، مانند جعبه های تماس اضطراری ، سیستم های PV اغلب حتی وقتی برق شبکه خیلی دور نیست ، قابل توجیه هستند.
وقتی برنامه ها به مقادیر بیشتری از برق احتیاج دارند و دور از خطوط برق موجود هستند ، سیستم های فتوولتائیک در بسیاری از موارد می توانند کم هزینه ترین و مناسب ترین گزینه را ارائه دهند.
امروزه در چراغ های خیابانی ، دربازکن دروازه و سایر کارهای کم مصرف ، با کاهش قیمت و افزایش کارایی ، محبوبیت فتوولتائیک در سراسر جهان به دست می آید.
حداکثر قدرت اوج آرایه های فتوولتائیک خورشیدی نصب شده در سراسر جهان در پایان سال 2005 حدود 5300 مگاوات بود و سیستم های متصل به شبکه بزرگترین منطقه رشد را نشان می دادند. توجه داشته باشید که آرایه های فتوولتائیک خورشیدی دارای فاکتورهای ظرفیت حدود 20٪ هستند که از بسیاری دیگر از منابع صنعتی برق کمتر است. بنابراین پیک خروجی پایه نصب شده در سال 2005 می توانست خروجی متوسطی در حدود 1060 مگاوات (203 × 5300) را فراهم کند. این نشان دهنده 0.03 درصد تقاضای جهانی در آن زمان بود.
برنامه های تشویقی در مقیاس بزرگ ، ارائه مشوق های مالی مانند توانایی فروش برق اضافی به شبکه عمومی (“تعرفه های تغذیه”) ، سرعت نصب PV PV را در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن ، آلمان و ایالات متحده بسیار تسریع کرده است. ایالت ها.
اگرچه توان فتوولتائیک خورشیدی هیچگونه انتشار مستقیمی در حین کار ایجاد نمی کند ، اما به دلیل فرآیندهای صنعتی مورد استفاده در ساخت و دفع بعدی ماژولهای PV ، ممکن است به طور غیر مستقیم باعث آلودگی شود. در طول عمر یک ماژول ، سالهای انرژی پاک تولید شده بیش از این آلودگی اولیه را جبران خواهد کرد.
سلول های PV بدون ایجاد آلودگی هوا و آب ، مستقیماً نور خورشید را به برق تبدیل می کنند. سلولهای PV حداقل از دو لایه مواد نیمه هادی ساخته شده اند. یک لایه بار مثبت دارد و لایه دیگر منفی است. با ورود نور به سلول ، برخی از فوتون های حاصل از نور توسط اتم های نیمه هادی جذب می شوند ، و الکترون ها را از لایه منفی سلول آزاد می کند تا از طریق یک مدار خارجی جریان یابد و به لایه مثبت برگردد. این جریان الکترون جریان الکتریکی تولید می کند.
برای افزایش سودمندی خود ، ده ها سلول PV جداگانه در یک بسته مهر و موم شده و ضد آب و هوا به نام ماژول بهم متصل می شوند. وقتی دو ماژول به صورت سری به هم متصل می شوند ، ولتاژ آنها دو برابر می شود در حالی که جریان ثابت می ماند. وقتی دو ماژول به طور موازی سیم کشی می شوند ، جریان آنها دو برابر می شود در حالی که ولتاژ ثابت می ماند. برای دستیابی به ولتاژ و جریان مورد نظر ، ماژول ها به صورت سری و موازی با آنچه که آرایه PV نامیده می شود سیم می شوند. انعطاف پذیری سیستم PV مدولار به طراحان این امکان را می دهد تا سیستم های انرژی خورشیدی ایجاد کنند که می تواند طیف گسترده ای از نیازهای الکتریکی را ، چه بزرگ و چه کوچک برآورده کند.
برخلاف فن آوری های مبتنی بر سوخت های فسیلی ، انرژی خورشیدی در هنگام کار منجر به انتشار مضراتی نمی شود ، اما تولید صفحات منجر به آلودگی می شود.
اگرچه سیستم های PV ممکن است به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز داشته باشند ، اما می توانند ارزان تر از پرداخت هزینه های مربوط به گسترش شبکه برق باشند.
ظهور فتوولتائیک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *