راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو

راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو
مقاله زیر یک فایل آموزشی کناره در ضمینه برق خورشیدی از وبسایت های معتبر جهانیست و در مورد :
سلول های خورشیدی و فوتوتیستورها
صحبت میشود.
انرژی خورشیدی مشهد - شماره خرید و مشاوره 09368524133(راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو) سلول های خورشیدی دیودهای عکس با سطح بسیار بزرگ هستند. مساحت زیاد باعث حساسیت دستگاه نسبت به نور ورودی و همچنین قدرت (جریان و ولتاژ بزرگتر) نسبت به دیودهای عکس می شود. به عنوان مثال ، یک سیلیکون منفرد ممکن است قادر به تولید یک پتانسیل 0.5-V باشد که در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید می تواند تا 0.1 A تأمین کند. می توان از آنها برای تأمین انرژی دستگاه های کوچک مانند ماشین حساب های خورشیدی استفاده کرد یا می توان آنها را به صورت سری برای شارژ مجدد باتری های نیکل کادمیوم اضافه (راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو) کرد. غالباً از سلولهای خورشیدی به عنوان عناصر حساس به نور در ردیاب نور مرئی و دوره های آموزشی انرژی خورشیدی مشهد - شماره خرید و مشاوره 09368524133نزدیک به مادون قرمز استفاده می شود (به عنوان مثال متر نور ، مکانیزم تحریک کننده حساس به نور برای رله ها).
مانند دیودهای عکس ، آنها دارای یک سرب مثبت و منفی هستند که باید به مناطق ولتاژ مثبت و منفی بیشتری در یک مدار متصل شوند. زمان پاسخ معمولی برای یک سلول خورشیدی حدود 20 میلی ثانیه است. مانند باتری ها ، سلول ها می توانند به صورت پیکربندی های سری یا موازی ترکیب شوند. هر سلول خورشیدی ولتاژ مدار باز از حدود 0.45 تا 0.5 ولت تولید می کند و ممکن است در نور شدید تا 0.1 A تولید کند. با اضافه کردن سلولها به صورت سری ، ولتاژ خروجی به مجموع ولتاژهای سلول جداگانه تبدیل می شود. وقتی سلول ها به طور موازی قرار می گیرند ، جریان خروجی برق انرژی خورشیدی در مشهد - شماره خرید و مشاوره 09368524133افزایش می یابد.
هر سلول 0.5 ولت را تأمین می کند ، بنابراین ولتاژ کل 4.5 ولت منهای افت 0.6-ولت به دلیل دیود است). دیود برای جلوگیری از تخلیه سلولهای NiCd از طریق سلول خورشیدی در زمان تاریکی به مدار اضافه می شود. مهم نیست که از میزان شارژ ایمن سلول های NiCd فراتر بروید. برای کاهش سرعت شارژ ، می توان یک مقاومت قرار داده شده در سری با باتری ها را اضافه کرد. فوتوتیستورها تریستورهایی هستند که با نور فعال می شوند. دو فوتو تریستور متداول شامل SCR فعال کننده نور (LASCR) و تریاک فعال شده با نور هستند.
LASCR مانند یک سوئیچ عمل می کند که هر زمان در معرض نبض نور قرار گیرد ، قیمت پنل خورشیدی مشهد - شماره خرید و مشاوره 09368524133حالت ها را تغییر می دهد. حتی وقتی نور برداشته می شود ، LASCR تا زمانی که قطبی های آند و کاتد معکوس نشوند و یا برق قطع نشود ، روشن می ماند. تریاک فعال نور مشابه LASCR است اما برای کنترل جریانهای AC طراحی شده است. مدار معادل نشان داده شده در اینجا به توضیح چگونگی عملکرد LASCR کمک می کند. باز هم مانند سایر دستگاه های الکترونیکی اتصال pn ، یک فوتون با یک الکترون در قسمت نیمه هادی p برخورد می کند و یک الکترون از طریق اتصال pn به سمت n خارج می شود.
هنگامی که تعدادی فوتون تعدادی الکترون را از طریق محل اتصال آزاد می کند ، جریان کافی در پایه برای روشن کردن ترانزیستورها ایجاد می شود. حتی وقتی فوتون نمایندگی پنل خورشیدی مشهد - شماره خرید و مشاوره 09368524133ها از بین بروند ، LASCR تا زمانی که قطبی های آند و کاتد معکوس نشوند و یا برق قطع نشود ، روشن می ماند. (این نتیجه از این واقعیت است که پایه های ترانزیستورها به طور مداوم توسط جریان اصلی که از طریق آندها و کابل های کاتد جریان دارد ، شبیه سازی می شوند).
نویسنده همچنین در http://www.innovativeeideas.com/ مقاله می نویسد (راه اندازی سیستم خورشیدی در کاهو)
(09368524133 مهندس زهانی مشاور برق خورشیدی)
سلول های خورشیدی و فوتوتیستورها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *