تجهیزات سیستم های برق خورشیدی

1
اجزای سیتم خورشیدی :
2
پنل: فریم پنل یا از جنس الومینیوم است یا از جنس لاک میباشد که همواره جنس الومینیومی نسبت به استقامت و کیفیت در درجه بالاتری قرار دارد .
سلول های پنل خورشیدی : در دونوع پلی کریستال به رنگ (ابی) و منوع کریستال به رنگ (مشکی) و اموروف میباشد.
منوع کریستال در مناطقی با اب و هوایی شرجی تر و ابری تر مورد استفاده قرار میگیرد و نسبت به پلی کریستال و اموروف دارای گرمای بیشتری میباشد که این گرما باعث تلفات و کاهش عمر پنل مباشد(اموروف انعطاف پذیری دارد)
3
باسبار:خطوطی که در هر سلول از پنل وجود دارد که از۱ تا ۵ خط و گاها بیشتر میباشد.الکترون های روی سلول را جئب میکنندهر چه باسبار ها بیشتر باشد الکترون های بیشتری را جذب میکند.
4
کنترل شارژ:به صورت ۱۲یا ۲۴ و یا ۱۲ـ۲۴ولت میباشد.با خروجی uspکه برای شارژر گوشی و دوربین و دزدگیر ۵ولت استفاده میشود .
با نمایشگر یا بدون نمایشگر:در صفحه نمایشگر وصل بودن پنل شارژ شدن باطری ولتاژ باطری و تنظیم نوع باتری (اسیدی یا اتمی )میباشد
5
کنترل شارژ در دونوع pwm و mppt میباشد .تفاوت ها در pwm ولتاژ پنل شکسته و ولتاژ به صورت تلفات ظاهر میشود. در mppt ولتاژ به صورت امپر ظاهر میشود
6
باتری: در ۴نوع uspـ دیپسایکل ـ اتمی واسیدی میباشد . فرق نوع خشک و اسیدی در استفاده این نوع باطری میباشد که خشک میتواند با عمق شارژ بالایی کار کند ولی اسیدی نمیتواند در این نوع برق به صورت مداوم تر ثابت میماند
اتمی: این نوع باطری برای سیستم خورشیدی مناسب تر است ویکسال گارانتی کارخانه دارد و ما برای طراحی این سیستم همیشه دو برابر باطری در نظر میگیریم
7
استراکچر: به معنی سازه و وسیله ایی که پنل روی ان سوار میشود و زاویه موزد نظر را تنظیم میکند
در دونوع گالوانیزه ی گرم که با پیچ و مهره سوار میشود و نبشی اهن که به صورت جوش کاری سوار میشود
8
اینورتر : اینورتر در سه صورت موج مربعی ،شبه سینوسی ویا اصطلاحا سینوسی خالص وجود دارد که یا ولتاژ۱۲ ولت را به۲۲۰ ولت ویا ولتاژ ۲۴ ولت را به ۲۲۰ ولت و یا ۴۸ ولت را به ۲۲۰ ولت تبدیل میکند.
9
برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
10
۰۹۹۱۳۵۶۶۳۳۸ مهندس زهانی
تجهیزات سیستم های برق خورشیدی
تجهیزات سیستم های برق خورشیدی
مقاله زیر یک فایل آموزشی کناره در ضمینه برق خورشیدی از وبسایت های معتبر جهانیست و در مورد :
موارد استفاده و تأثیر پنل خورشیدی بر روی بخش داخلی
صحبت میشود.
(تجهیزات سیستم های برق خورشیدی) صفحات خورشیدی تغییر بزرگی در تولید انرژی ایجاد کرده است. اکنون تولید انرژی خورشیدی نیازی به معرفی ندارد. و تقریباً همه از آن اطلاع دارند. هند همچنین به سمت تولید انرژی خورشیدی پیش می رود. شرکت های خورشیدی در هند بیشتر به بخشهای صنعتی و داخلی نیز توجه دارند. محصولات خورشیدی زیادی در بازار وجود دارد ، مخصوصاً برای استفاده در خانه مانند بخاری خورشیدی ، اینورترهای برق ، شارژرهای باتری ، لامپ ها و غیره.
بسیاری از شرکت های جهانی می گویند که تقاضا برای صفحات خورشیدی روز به روز (تجهیزات سیستم های برق خورشیدی) در حال افزایش است و دولت های مختلف از جمله هند در تلاشند تا آن را به راحتی در دسترس قرار دهند. بسیار جالب است که حتی شهروندان عادی نیز به طور فزاینده ای به این موضوع علاقه مند شده اند. همه ما می دانیم که سوخت های فسیلی طی دو یا سه دهه آینده پایان می یابد ، به همین دلیل است که باید تمرکز بیشتری بر روی سیستم های تولید انرژی خورشیدی داشته باشیم
بسیاری از کشورها برای تولید برق با ولتاژ بالا پنل های خورشیدی بزرگ می کارند که یکی از آنها پارک خورشیدی Tengger Desert Solar Park Kurnool Ultra Mega Solar Park نمونه های خوبی از آن است.
عوامل مهم
قیمت شبکه ها – قیمت هند در بازار نصب صفحه پانل خورشیدی روی کریستال از 42 / wp (در) تا 50 / wp (در Rs) شروع می شود. همه اینها بستگی به دامنه کارایی صفحه خورشیدی دارد همانند صفحات پلی کریستالی. کسانی که تفاوتی ندارند ، بگذارید به شما بگوییم که مونو کریستال از تک کریستال سیلیکون ساخته شده در حالی که PV چند بلوری از کریستال های متعدد ساخته شده است. مونو کریستالی در تبدیل انرژی خورشیدی به برق در متر مربع نسبت به PV چند بلوری کارآمدتر است. بنابراین فضای مورد نیاز برای همان مقدار وات در صفحه PV تک بلوری کمتر است. بنابراین از یک PV چند بلوری هزینه بر است. ماژول های موجود در هند بیشتر “چند بلوری” هستند. دولت هند همچنین در تلاش است قیمت پانل های حرارتی را کاهش دهد تا قیمت آن برای یک انسان معمولی مقرون به صرفه تر باشد.
قبض های برق را کاهش دهید – سیستم متصل به شبکه ، سیستم خارج از شبکه – اگر در منطقه ای زندگی می کنید که قطع برق کمتر است و می خواهید سیستم PV خورشیدی را برای کاهش قبض برق خود اجرا کنید ، بهترین راه حل این است که سیستم PV خورشیدی متصل به شبکه: این هزینه برای شما بین 50 تا 70 هزار در هر کیلووات ساعت است (هزینه آن براساس نوع اینورتر و پانل هایی که انتخاب می کنید متفاوت است).
اگر در منطقه ای زندگی می کنید که قطع برق مکرر وجود دارد ، بهترین راه حل برای شما این است که بخواهید برای سیستم PV خورشیدی Off Grid Solar استفاده کنید ، این باتری ها یک بخش گران قیمت از سیستم هستند و هر چند بار نیاز به تعویض دارند. سال (4-7 سال). هزینه یک سیستم PV خورشیدی Off Grid معمولی تقریباً 1 لک است.
سازگار با محیط زیست – در حالی که بسیاری از مردم به منابع انرژی پایدار روی می آورند ، انرژی گرمایی خورشیدی جهان را به سمت تولید انرژی بدون آلودگی سوق می دهد. از جمله مزایای آن مانند نصب کم هزینه و کاهش قبض های برق ، نمی توان منافع حاصل از آن را نیز نادیده گرفت. مصرف انرژی خورشیدی
گیاهان پالایشگاه های نفت ، فرآیند تصفیه یک فرآیند شیمیایی است که از طریق آن بسیاری از ناخالصی ها مانند دی اکسید کربن و متان با هوا مخلوط می شوند و آن را آلوده می کنند. می توانیم بگوییم که منابع انرژی سنتی ما در گرم شدن کره زمین و کاهش کیفیت هوا نقش مهمی دارند ، اما اعطای برق از طریق نیروگاه های حرارتی خورشیدی هیچ آلودگی هوا ایجاد نمی کند و برق بدون آلودگی ایجاد می کند.
به تعمیر و نگهداری بالا احتیاج ندارید – پانل های خورشیدی به تعمیر و نگهداری بالا احتیاج ندارند ، نکته مهم این است که هنگام نصب سیستم در منطقه خود چه در پشت بام و چه در باغ خود ، باید مراقب باشید. برای نصب سیستم پنل از متخصصان کمک بگیرید. اما همه ما می دانیم که شما باید صفحات را تمیز کنید ، این بخش مهمی از تعمیر و نگهداری است. می توانید گرد و غبار را با شلنگ استاندارد باغ شستشو دهید یا اسفنج نرم نیز کار خواهد کرد. اگر تابلوها روی سقف بلند نصب شده اند ، بهتر است از یک تمیز کننده حرفه ای درخواست کنید.
منبع انرژی نامحدود – همانطور که همه ما می دانیم خورشید منبع اصلی انرژی است ، و بله آزاد است و همیشه در دسترس است ، ما فقط نیازی به نگرانی در مورد منبع نداریم ، اما نگرانی اصلی دانشمندان ما استفاده بیشتر و بیشتر است بیشتر آن انرژی که از نور خورشید تولید می کنیم فقط 1٪ از هر ثانیه است.
وقتی نور خورشید به سلولهای فتوولتائیک برخورد می کند ، الکترونهای سست شده از اتمهای آنها را از بین می برد. وقتی الکترون ها از سلول ها شروع به جریان می کنند ، برق تولید می کنند. فروشگاه های معکوس
از آنجا که همه ما می دانیم صنعت خورشیدی بسیار سریع در حال رشد است ، ما همچنان به تولید بیشتری از این دستگاههایی که استفاده می کنیم نیاز داریم. مسیر پیش روی صنعت خورشیدی قطعاً پیچیده است. اما این صنعت در حال پیشرفت است و همه در تلاشند تا بهترین نتیجه را از آن بگیرند.
ما معتقدیم که فرصت های فوق العاده ای در این زمینه وجود دارد و همه می دانیم زمان مناسب برای تمرکز بر تولید انرژی خورشیدی است. (تجهیزات سیستم های برق خورشیدی)
(09368524133 مهندس زهانی مشاور برق خورشیدی)
موارد استفاده و تأثیر پنل خورشیدی بر روی بخش داخلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *